• Tilbake til startsiden

Seeding av startfelt

For å unngå stopp i startfeltet vil vi i år forsøke å få til en seedingordning.

Ordningen er basert på de to siste års resulteter. Dere som kan vise til resultater fra andre renn og mener dere har rett til å stå lenger fram i feltet kan ta kontakt med rennkontoret på Venabu Hotell i dag eller i morgen, (ikke send epost) slik at det blir ordnet.

Startnummer er trekt og tildelt via sms

Felt 1 - startnummer 1-99

Felt 2 - startnummer 100-199

Felt 3 - startnummer 200-299

Felt 4 - startnummer 300-399

Felt 5 - startnummer 400 og utover

 

Praktisk info angående parkering, busser og startnummer

Velkommen til morgendagens renn. Vi gleder oss over stor pågang der ca 500 løpere vil starte på Venabygdsfjellet og ca 150 i Gopollen i morgen. Fra Pellestova er det påmeldt ca 50 løpere så langt. Håper alle for en minnerik tur sørover i fjellområdene våres.

Parkering: vi henstiller alle til å parkere ved Sjusjøen Langrennstadion (ved målgang). Bussen starter derfra i morgen 04.45, går innom Sjusjøen Høyfjellshotell, stopper ved Håkons Hall (mellom hallene - her er det parkeringsplasser), kjører nedom Lillehammer Skysstasjon og innom Hafjell Alpinsenter. Den samme ruta kjøres i kveld for dere som skal opp til Venabygdsfjellet. Vi ber alle om å møte opp der, skal vi rekke tidsplanen vår kan vi ikke stoppe andre steder.

For dere som skal til Gopollen og gå 45 km, ber vi om at dere tar bussen fra avkjøringen av E6 ved Krekke. Det er få parkeringsmuligheter i Gopollen og det er tre busser som skal innover med løpere. Disse må ha plass til å snu! Parkeringen skjer på innsiden av E6, langs veikanten.

Hotellene har stor pågang. Ber om at alle unngår å parkere ved Sjusjøen Høyfjellshotell (unntak dere som skal bo der). Venabu Hotell ber alle løpere som skal overnatte om å parkere på ridebana (opp til høyre bak anekset). Dere som kommer i morgen for å hente startnummer, bes om å parkere nede ved veien. Det er mange busser som skal snu og hotellplassen er ikke så stor.

Smøreboden på Venabu Hotell blir forbeholdt løpere som skal bo på hotellet. Det ordnes med en ekstra smørebod.

Swix er ikke på Venabu Hotell i år, men stiller med klistermaskin som tildligere ved Liesetra i Øyerfjellet (20 km før mål). Ser forøvring smøretips.

Vi ber om at alle som har tenkt å gå rennet, men ikke har meldt seg på transport om å sende oss en mail så fort som mulig slik at vi får nok busser. Vi setter dere på en liste som blir fakturert i etterkant slik at dere slipper å ha med kontanter til bussen i kveld og i morgen.

For å få best mulig flyt på rennkontorene ber vi dere ha startnummerne deres klar slik at de som skal dele ut startnummer finner de raskt. Vi har dobbelt så mange løpere i år som i fjor og skal gjøre det vi kan for at alt skal gå så smidig som mulig.

Betaling for rennet - tekniske problemer

Mange etterlyser faktura. Det gjelder spesielt løpere med hotmailadresser. Eidsiva har fått problemer med spam og det har ført til blokkering av utsending av faktura for Quick til dere med hotmailadresse. Det er Microsoft som må inn og løse opp dette.

Vi satser på tillitt hos dere løperne og sender ut faktura på nytt så fort dette har løst seg.

Alle skal få stille til start. Dere finner selv navnet deres på startlista og mange har fått sms med tildeling av startnummer. Dere blir ikke belastet for annen pris enn det dere meldte dere på til.

Dette har skapt masse merarbeid for oss og vi ber om forståelse og tillitt til at dette løser seg i etterkant.

Løperinfo

I vedleggene finner dere praktisk info. Denne infoen blir også delt ut sammen med startnummere på rennkontorene.

Rennkontoret på Venabu Hotell åpner kl. 18.00 på fredag og 06.00 på lørdag

Rennkontor på Gopollen åpner kl. 09.00 på lørdag

Rennkontor på Pellestova åpner kl. 10.30 på lørdag

Det er kun mulig å ta ut startnummer ved rennkontoret til den distansen du skal gå.

Vi har ikke bankterminal. Alle som vil etteranmelde seg renndagen må ha kontanter

 

Tenk på miljøet, kast søppel (rester fra geltuber osv) på matstasjonene og ikke langs løypa!

 

Deltakerinfo_2013.pdf

Deltakerinfo_2013_engelsk.pdf 

 

Stor pågang

mot StulshøgdaVi gleder oss over den store pågangen til årets renn. Da påmeldingen stengte 3. april var vi oppe i 630 påmeldte. I 2011 var det 581 som startet og det er rennets deltakerrekord. Nå ser vi fram mot en ny deltakerrekord.

 

Påmeldingen er reåpnet og det er mulig å melde seg på online, men nå til renndagssats.

 

Mange av dere har sendt inn mail om endring av distanse, transport osv. Det jobbes med å ajourføre denne listen i dag og vi håper den er gjennomgått i løpet av dagen. Vær derfor tålmodig i forhold til dette. Dere som har bedt om transport vil få en tilleggsfaktura på dette i løpet av dagen. Har dere ikke fått det eller distansen er endret når dere sjekke i morgen er det fint om dere kan sende oss en mail da.